اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

آنالیز نسخه موبایل سایت

با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۸ اکثر افراد بیشتر بوسیله موبایل از اینترنت استفاده کرده اند پس واضحه که طراحی واکنش گرا (ریسپانسیو ) برای وب سایت رو نمیتونیم نادیده بگیریم مقاله سئو آنالیز نسخه موبایل سایت را با دقت بخوانید چرا که به طور مستقیم در رتبه بندی سئو سایت شما  نسخه موبایل یک سایت موثر می باشد.

معرفی ابزاری به نام Mobile Website Testing Speed Tool  :

گوگل اخیرا ابزار آنالیز نسخه موبایل سایت به نام Mobile Website Testing Speed Tool منتشر کرده که به کمک این برنامه تحت وب (web app) می تونید هر سایتی رو تحلیل کنید و امتیاز سایت مورد نظرتون رو بر اساس میانگین سرعت لود شدن سایت و رفتار واکنش گرای سایت مشاهده کنید.

تنها کاری که باید انجام بدید اینه که آدرس (url) سایت مورد نظرتونو وارد کنید و چند دقیقه صبر کنید تا این ابزار سایت شما رو بررسی کنه ، در نتیجه این بررسی شما سه عدد بین ۰ تا ۱۰۰ میبینید که این اعداد امتیاز سایت شما در سه زمینه زیر هست :

من دقیقا نمیدونم محاسبه سرعت لود سایت در موبایل و دسکتاپ از چه روشی انجام میشه اما بنظر میاد روش های محاسبه اونها متفاوت هست.

با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین سه بخش رو مشاهده میکنید که اطلاعات بیشتری در مورد این سه امتیاز به شما میدن . در هر بخش با کلیک کردن روی لینک ” SEE WHAT TO FIX” میتونید در پنجره ای که باز میشه ببینید چه مواردی برای دادن این امتیازها چک شده. برای مثال برای بررسی میزان کاربرپسند بودن نسخه موبایل مواردی مانند سایز نواحی قابل کلیک مثل لینک ها و دکمه ها، سایز فونت ، استفاده از تگ viewport و … چک شده است.در عکس زیر نمونه بررسی شده سایت www.hongkiat . com رو میبینید و البته بدونید کاملا طبیعیه که سایت ها معمولا امتیاز کامل رو دریافت نکنن.

کم شدن امتیازها در  آنالیز نسخه موبایل سایت دلایل مختلفی میتونه داشته باشه و شما میتونید از گوگل بخواهید که لیستی از مواردی که مشکل دارن و راه حل های ممکن برای رفع اونها رو براتون بطور مستقیم ایمیل کنه این ابزار از جالب ترین ابزارهای گوگل هست و من به همه توسعه دهنگان وب توصیه میکنم برای وب سایت ها ازش استفاده کنند

البته گوگل دو ابزار  آنالیز نسخه موبایل سایت دیگه هم داره بنام های PageSpeed Insights و the Mobile-Friendly Test اما مزیت ابزار Mobile Website Testing Speed Tool اینست که هردو کاری که دو ابزار جداگانه انجام میدن، به تنهایی انجام میده.

اگه این مقاله براتون مفید بود با دوستانتون هم به اشتراک بزارید.

 

این مقاله ترجمه و تنظیم از : نرگس میرزاآقایی (e-mail : nargessmi87@gmail.com ) است که برای سایت ارسال کرده اند .

شما هم میتوانید مقالات سئو خود را برای ما ارسال کنید تا با نام خودتان در سایت منتشر شود.