اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

آیا ما فرآیند سئو را پیچیده تر می کنیم؟

همانطور که می دانید سئو بخش های متغیر زیادی دارد و اگر شرایط کار به خوبی سازماندهی نشده باشد می تواند باعث از بین رفتن زمان و انرژی افراد شود. در این مقاله قصد داریم روش هایی را برای ساده سازی فرآیند سئو بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

وقتی به گزارشات موجود در سایر روزها نگاه می کنیم، متوجه می شویم که در اطراف ما گزینه های زیادی برای رتبه بندی و سئوی سایت وجود دارد. شما می توانید داده ها و ابزارهای مورد نیاز خود را به دست بیاورید اما سوال اینجاست که چقدر از این داده ها به درد ما می خورد؟ به همین منظور، ما توجه زیادی به داده ها داشتیم و سعی کردیم بفهمیم که این داده ها چه تاثیری بر روی سئوی سایت خواهد داشت. بعد از بررسی های فراوان دریافتیم که هر چقدر بیشتر از داده های مختلف استفاده کنید و از ابزارهای متعدد بهره مند شوید، زمان کمتری برای انجام کارهای مورد نیاز صرف خواهید کرد. با تحقیقات گسترده انجام شده، متخصصان به این نتیجه رسیده اند که هم اکنون زمان ساده سازی فرآیند سئو فرا رسیده است. بنابراین ما چگونه می توانیم از تمامی داده ها و ابزارهای موجود برای ایجاد یک رویکرد سئوی ساده و موثر استفاده کنیم؟

ساده بودن به معنای آسانی کار نیست:

زمانی که می گوییم فرآیند سئو باید ساده سازی شود منظورمان این نیست که انجام آن آسان خواهد بود. اگر این فرآیند آسان بود همه افراد می توانستند آن را انجام دهند. سادگی به معنای تمرکز، پایداری و دریافت نتایج مورد نظر است. بنابراین به جای تمرکز کردن بر روی تعدادی از موارد قابل دسترس و انجام شدنی، بهتر است بر روی نتایج کار تمرکز شود.با ساده سازی فرآیند سئو قادر خواهید بود از شر کارهای اضافی که هیچ تاثیری بر روی نتایج ندارد خلاص شوید. در این حالت می توانید بر روی فرآیندهایی تمرکز کنید که شما را به اهداف نهاییتان نزدیک تر می کند.برای اینکه این مورد را ساده تر کنیم، بهتر است با موضوعی به نام چرخه ساده شده بهره وری جستجوی آشنا شوید.

همه چیز با هدف گذاری آغاز می شود:

اگر برنامه منظم و درستی نداشته باشید نمی توانید به اهداف مورد نظر خود در سئو دست یابید. اهداف به ما کمک می کند ، مقاصد مورد نظر خود را تعریف کنیم. زمانی که موارد دلخواه را تعریف کردیم، می توانیم بر روی ایجاد استراتژی کار کنیم که به ما اجازه دستیابی به مقصد را می دهد. زمانی که می خواهید بر روی اهداف جستجوی خود تمرکز کنید، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

استراتژی مبتنی بر فعالیت:

بعد از اینکه اهداف خود را برای بهینه سازی سایت تعیین کردید، زمان برنامه ریزی فرا رسیده است. باید بدانید که هر سایتی با هم متفاوت است و استراتژی که بر روی یک سایت به خوبی کار می کند ممکن است برای سایت دیگر مفید نباشد. زمانی که می خواهید استراتژی خود را بسازید، مطمئن شوید که بر روی اهداف نهایی خود تمرکز دارید. هر چیزی که به شما در رسیدن به اهداف مورد نظر کمک نمی کند را دور بیندازید. وظایفی را شناسایی کنید که نتایج خوب و عالی برای شما به همراه دارد و سپس این وظایف را اولویت بندی کنید. در طول این فاز از چرخه، شما باید در مورد الگوهای استراتژیک کلیدی فکر کنید و آن را به همراه خود داشته باشید. اگر می خواهید سئوی موفقی داشته باشید باید همیشه به دنبال ارتباط موثر باشید.

نتایج واقعی:

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، ما بیشتر از قبل به داده های مختلف دسترسی داریم. این موضوع می تواند خوب یا بد باشد .زمانی که صحبت از نتایج واقعی به میان می آید، منظور ما هر چیزی است که بتواند در پیشرفت فرآیند و دستیابی به اهداف نهایی کمک کند. در این قسمت از چرخه، باید کارهایی را که انجام دادیم و تاثیر هر کدام از فعالیت ها را مرور کنیم. باید به سوالات زیر پاسخ دهید :

هدف از این مرحله، درک مسیر اصلی و درست است. همیشه لازم نیست جواب های واقعی داشته باشیم اما با پرسیدن این نوع سوال ها قادر خواهیم بود به دنبال داده های صحیح باشیم. مهم ترین سوال در این بخش ، سوال آخر است. خود را درگیر داده ها و نتایج نکنید. به سمت جلو حرکت کنید.

انجام تنظیمات:

اینکه شما برنامه منظمی برای بهینه سازی سایت دارید به این معنی نیست که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. بعد از مرور و بررسی نتایج واقعی باید بتوانید تنظیماتی را انجام دهید. ممکن است یک مسئله جدیدی را امتحان کرده باشید که نتایج دلخواهی همراه نداشته است. در این شرایط نباید اشتباهات گذشته را بارها و بارها تکرار کنید. فاز تنظیمات در این چرخه به شما کمک می کند با اهداف خود همتراز و هم ردیف باشید.

برای انجام تغییرات، از داده های جمع آوری شده استفاده کنید. آیتم های فعالیتی را اضافه کرده یا حذف کنید و بر روی استراتژی مورد نظر تمرکز داشته باشید.

بعد از انجام تغییرات، چرخه دوباره به حالت اولیه خود بر می گردد. بعد از رسیدن به این نقطه، زمانی را برای بررسی اهداف خود کنار بگذارید. نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که شما باید انعطاف پذیر باشید. آن را ساده نگه دارید. چیزهایی که می خواهید را تعریف کنید. برنامه فعالی داشته باشید. نتایج را بررسی کنید و آن را با نیازهای خود هماهنگ و منطبق سازید. فرایند سئو نباید زیاد پیچیده باشد. تنها کاری که باید انجام دهید تمرکز است.

لطفا نظرات خود را به صورت کامنت بگذارید تیم ایران سئو سایت حتما پاسخگو خواهند بود.