اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

الگوریتم فرد چیست ؟

” الگوریتم فرد” درباره ی چیست؟ در ۹ مارچ ۲۰۱۷، گوگل از الگوریتم رونمایی کرد که عنوان کرد در مورد عملکرد آن توضیحی خوبی هم نمی دهد در حال حاضر آن را  “الگوریتم فرد” می نامند و طبق تجربه دیگران میتوان با رعایت موارد زیر از آن در امان بود.

به طور خلاصه،  اگر شما در حال اجرای سیاست صحیحی در مورد تبلیغات در سایت باشید، احتمالا هیچ دلیلی برای نگرانی در بخش شما وجود ندارد.

چطور متوجه شوید که توسط  الگوریتم فرد جریمه شده اید؟

اگر برای شما اتفاق افتاده که یکی از معدود کسانی باشید که متاسفانه توسط به روزرسانی الگوریتم فرد تحت تاثیر قرار گرفته اید،  زمان آن است که رویه ی نوشتن مطلب را بدانید. اول من به شما نشان میدهم که چگونه صفحات تحت تاثیر را تشخیص دهید. ما به شما آدرس خواهیم داد که بدانید چطور این مشکل را رفع کنید.

اولین قسمت ساده است. برای شروع وارد حساب google Analytics شوید.  بعد به all pages/site contact/ bhaiverior  بروید. در اینجا شما در حال مقایسه دوره ی قبل از وجود به روزرسانی فرد و بعد از اجرای آن هستید.

با تجزیه و تحلیل این نتایج، شما میتوانید صفحاتی خاص که بعد از اجرای الگوریتم فرد، یک افت ناگهانی در ترافیک را تجربه کرده اند را ببینید.

شروع کنید Aquisitions/ all trafic/ channels  و روی جست و جوی آنی  organic search کلیک کنید.

از اینجا دوباره میتوانید ترافیک را قبل و بعد از به روزرسانی الگوریتم مقایسه کنید وببینید آیا کاهش قابل توجهی در ترافیک جست و جوی شما وجود دارد.

چگونه سایت خود را بازیابی کنید اگر مبتلا به کاهش رتبه توسط فرد است؟

حال که میدانید چگونه هر صفحه از سایت تان که ممکن است توسط فرد متاثر شده باشد و سئو سایت شما تحت تاثیر گذاشته باشد را شناسایی کنید. اجازه دهید یک نگاهی در چگونگی رفع مشکل سایت متاثر بیاندازیم.

بهبود مطالب برای آپدیت های الگوریتم فرد

اگر مطالب صفحات تحت تاثیر کم است، پس باید به اصلاح و بهبود مطالب بپردازید به طوریکه برای بیشتر بازدید کنندگان مفید باشد. در زیر توصیه هایی که باید در هنگام ویرایش مطالب خود به آنها توجه کنید، وجود دارد:

*افزایش تعداد کلمات: تعداد کلمات لزوما تشکیل دهنده ی محتوای خوبی نیستند،اما معمولا مطالبی که بیشتر  از ۲۰۰۰ کلمه هستند در صدر نتایج گوگل قرار دارند.

*افزودن رسانه ها : خیره شدن به یک دیواری از متن بازدید کنندگان را از خواندن کل متن منصرف میکند. همانطور که ممکن است به این موضوع پی ببرید، این یک اثر منفی در بالا بودن رتبه شما خواهد داشت. برای جلوگیری از این اتفاق، عکس و ویدئو ضمیمه ی مطلب کنید. تطبیق مطالب نوشته شده به همراه جلوه های بصری به افزایش خوانایی و حفظ بازدیدکنندگان، کمک خواهد کرد.

* لینک به منابع با ارزش :مطالب شما نیز اغلب از لینک های قوی دیگری بهره مند خواهد شد. این را میتوان برای اعتبار بخشیدن اطلاعات و یا اضافه نمودن متن بیشتر درباره ی یک موضوع، مورد استفاده قرار داد. این نوع پیوند سازی بیشتر برای رعایت حال خوانندگان شما است. با اضافه کردن جزئیات بیشتر از طریق لینک، منابع مورد نیاز خوانندگان را تامین کنید و آنها این لطف شما را به یاد خواهند داشت.

اینها فقط تعداد کمی از روش های بهبود بخشیدن به مطالب شما میباشد، به طور خلاصه به شدت روی کیفیت مطلبی که در آینده خواهید گذاشت، دقیق تر خواهید شد .بنابراین شما باید مطالب با کیفیت ارائه کنید این بدان معناست که فرآیند ایجاد مطالب خود را از آغاز تا پایان بهبود بخشید به طوریکه با ارائه هر پست، ارزشی واقعی را منتشر میکنید( محتوای همیشه سبز).

حذف تبلیغات : اگر سایت شما بیش از حد به تبلیغات متکی است، احتمالا میتواند یکی از عوامل کاهش رتبه بعد از این زمان باشد.

با پیروی از راهنمایی های بالا در نوشتن مطالب بزرگ و به حداقل رساندن تبلیغات، میتوانید راه خود را برای بازیابی و جبران رتبه بندی،ترافیک و درآمدها ،شروع کنید. برای مثال، اگر از google adsense استفاده میکنید، ممکن است به یاد بیاورید که در ابتدا تنها میتوانستید حداکثر ۳  تبلیغ در هر صفحه داشته باشید.

پنج آگهی در یک صفحه برای سایت  shout me loud’s harsh agrawal خیلی خوب کار کرد. این مقدار تبلیغ در سایت شما ممکن است مفید باشد و ممکن است نباشد. بنابراین من به شما توصیه میکنم که آزمایش کنید و نتایج آن را به دقت بررسی کنید تا از حاصل کار خود مطمئن شوید.

با توجه به قرار دادن تبلیغ در محتوای خود،مطمئن شوید که آگهی  به طور جداگانه برای بازدیدکنندگان قابل تشخیص باشد.

آنها را در صفحه برجسته نکنید و رنگارنگ طراحی نکنید که گویی قسمتی اختصاصی از مطالب سایت شماست. این دقیقا مخالف سیاست های گوگل و گویا برای فریب کاربر از این نوع تبلیغات استفاده می کنید.

حذف بک لینک های ضعیف و نامعتبر

نمودار جذب لینک نقشی حیاتی در تعیین رتبه بندی جست و جو از صفحه شما را بازی میکند. بنابراین، در حالیکه بعید به نظر میرسد، هنوز هم امکان دارد که به روزرسانی الگوریتم فرد رتبه سایت شما را برای به دست آوردن لینک بی کیفیت کاهش دهد.

آیا امکان دارد که شما آن را از سایت فری لنسر فایور (fiverr) خریداری کرده باشید؟ ما قصد قضاوت کردن نداریم (اما لطفا از فایور لینک خریداری نکنید). بسیاری از اوقات خدمات لینک دهنده ها، لینک های با کیفیت پایین و ارزانی هستند به جای ارائه ی کیفیت بالا و  مرتبط.

همچنین این احتمال وجود دارد که مدیران سایت ها، سایتها و مطالب و پست های شما را پاک کند و مقداری لینک افتضاح به آن محتوا بیفزاید. متاسفانه یا خوشبختانه گوگل میتواند به خوبی این کار را انجام دهد.

صرف نظر از علت اصلی، اگر شما متوجه مشکلی در نمودار لینکتان شوید.استفاده از ابزاری مثل sem rush و ahrefs کار شما را راحت تر میکند به عنوان دو ابزاری که برای شناسایی لینک ها به آن نیاز دارید، به شما کمک خواهد کرد.