اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

بهینه سازی سایت با gtmetrix

معرفی و بهینه سازی سایت با جی تی متریکس

بهینه سازی سایت با gtmetrix هم به صورت معرفی سایت gtmetrix خواهد بود و هم آموزش های لازم را در بر خواهد داشت که به صورت اختصاصی و کامل از ایران سئو سایت ارائه می شود تابخش معرفی سایت سئو ما فعال تر و به روزتر به فعالیت خود ادامه دهد.اما اولین موردی که باید به آن بپردازیم این است که

GTMetrix چیست؟

من هم اطلاعات زیادی نداشتم اما الان به لطف فعالیت دوستان وبمستر و سئو کار این سایت کاملا شناسایی شده است.سایت  gtmetrix برای نمایش یا آنالیز میزان بهینه سازی سایت شما در بخش سرعت است که یکی از فاکتور های مهم در سئو سایت می باشد.

سایت جی تی متریکس یکی از محبوب ترین سایت ها جهت سئو سایت وبمسترهای ایرانی است که با تکیه بر فاکتورهای امتیاز ده گوگل توانست در مدت کوتاهی دارای محبوبیت زیادی در عرصه سئو شود.

حالا وارد کار با سایت می شودیم لطفا ابتدا ادرس سایت خود را در قسمت Analyze Performance of  وارد کنید و گزینه go را بزنید تا آنالیز سایت شما شروع شود سپس چند لحظه ای صبر کنید تا به صورت کامل بررسی شود نتیجه کار شبیه به عکس زیر خواهد بود.

همان طور که ملاحظه می فرمایید تمامی فاکتورهای مربوط به سرعت سایت شما به صورت اماری دقیق در دوقسمت Summary و Breakdown نمایش داده شده است که اولی از اطلاعات دومی به دست می آید.

Page Speed Grade که امار میزان بهینه بودن را نشان می دهد از بخش Breakdown

YSlow Grade هم بر اساس استاندارد های موتور جست و جوی یاهوو کار می کند و Page load time زمان بار گزاری یا لود سایت را نشان می دهد وTotal page size هم حجم  سایت کلی سایت است.

نکته  : هرچه  تعداد درخواست به سرور جهت لود سایت کمتر باشد بهتر است و عدد Total number of requests شما پایین تر  می باشد.

History مربوط به تاریخچه بررسی دامنه و افت و خیز ها است وTimeline هم زمان بارگزاری هر بخش را به صورت نموداری نشان  می دهد .

خب اینم از قسمت اول آنالیز  و بهینه سازی سایت با gtmetrix در قسمت دوم آموزش موارد تخصصی تر و جزئی فاکتورهای موثر در بهینه سازی را بررسی می کنیم.

محمد دانیالی