اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

دامنه مطابقت دقیق یا EMD چیست به همراه نکاتی برای استفاده از آن

یک دامنه مطابقت دقیق (EMD) چیست؟

EMD یا Exact Match Domain یک نام دامنه است که منطبق بر یکی از کلمات جستجو باشد.به عنوان مثال اگر آدرس اینترنتی شما Buycheapjeansonline.com است،(خرید شلوارهای جین ارزان) پس کلمات جستجویی مانند خرید شلوار جین ارزان، یک واژه جستجوی مناسب و سودمند است و موجب میشود با این جستجوی این کلمات وب سایت شما به بالای نتایج جستجو بیاید (SERP).

مشکل EMD  یا دامنه مطابقت دقیق چیست؟

اول از همه اگر این کار را انجام دهید و آدرس شما دقیقا مطابق یک کلمه کلیدی جستجو شده می باشد کانند عکس زیر باشد ممکن است گوگل فکر کند که برای اسپمینگ این دامنه را خریداری کرده اید چرا که بیشتر سایت ها اسپم برای گرفتن ورودی بیشتر از گوگل از این دامنه های مطابقت دقیق استفاده می کنند.

به این مسائل فکر کنید :فیلم های مجانی که در بعضی سایت ها تبلیغ میشود را به یاد بیاورید آنها درست زمانی که شما برای یک عبارت جستجو میکنید پدیدار میشوند بدون داشتن محتوای غنی و صرفا برای اهداف منفی مدیر سایت تاسیس می شوند.

 

در این موارد باید تقریبا تمام صفحه را جستجو کنید تا به لینک سایت های معتبر برسید و حتی نت فلیکس (Netflix)  را به زور در میان آنها پیدا میکنید.دامنه شرکت های قانونی معمولا به صورتی است که از یک کلمه کلیدی استفاده میکنند و این یک کلمه کلیدی میتواند باعث ارتقا امتیاز بندی آنها شود.برای مثال گراهام چارلتون از این اسم استفاده کرده است:

Glassesdirect.com

EMD یا دامنه مطابقت دقیق زمانی مفید خواهد بود که شما علاوه بر رعایت نکات سئو در دامنه ساختار مناسب سایت،محتوای باکیفیت،لینک سازی داخلی و بیرونی مناسبی داشته باشید.

بیل اسلواسکی در سال ۲۰۱۱ اینگونه می نویسد:

ممکن است یک سایت تلاش زیادی برای رسیدن به صدر لیست موتورهای جستجو کند،برای مثال موتورهای جستجو نتیجه بهتری برای کلماتی که در اسم دامنه آمده باشند، ارائه میدهند و با این روش سعی کنند تا موتورهای جستجوگر را فریب بدهند به جای اینکار میتوانند از واژه های مرتبطی استفاده کنند تا نتیجه جستجوی آنها را بهتر کند.

 

سایت های زیادی هستند که از این فاکتور دامنه ای گوگل برای ورود کاربر و سو استفاده از آن استفاده می کنند مثلا قبلا سایت هایی با نام دانلود فیلم ایجاد می شدند تا به درایو های کامپیوتر شما دسترسیی داشته باشند.

اما در حال حاضر گوگل از این موضوع مطلع است و صرفا به خاطر اینکه دامنه شما از یک کلمه کلیدی ساخته شده است به شما امتیازی نمی دهد.

گوگل در برابر EMD چه کارهایی خواهد کرد؟

در سال ۲۰۱۲ پس از شناسایی سو استفاده از این دامنه مطابقت دقیق به گفته مت کاتز (matt cutts) گوگل اقداماتی را برای مقابله با این دامنه ها در الگوریتم های کیفت خود لحاظ کرد.

 

کاتز همچنین اینگونه توییت کرد: الگوریتم جدید EMD که مربوط به دامنه مطابقت دقیق است بر روی نتایج جستجوی ما تاثیر منفی می گذارد.

چگونه در مسیر درست گوگل باقی بمانم؟

نمونه های زیادی از  EMD وجود دارد که بدون ترس از مجازات در صدر موتورهای جستجو هستند، که cheapflights.com یکی از این نمونه هاست.

اگر شما صاحب یک کسب و کار واقعی هستید و به طور اتفاقی نام تجاری و دامنه تان با کلمات جستجو یکی هستند، اما سایت شما محتوای اسپم ندارند،لازم نیست نگران چیزی باشید.

*این مطلب در سال ۱۳۹۵ نوشته شده است که در برنامه زمانی به روز رسانی محتوا آذر ۱۳۹۷ به روز شد.