اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

فاکتورهای رنکینگ محلی در اسناد گوگل

اسناد گوگل ( گوگل داکس) در رنکینگ نتایج جستجوی محلی، قرار است فاکتورهایی همچون لینک ها، مقالات و دایرکتوری ها را نیز اعمال کند.

گوگل صفحه کمک خود را به روزرسانی کرده است. این صفحه قبلا یک متن ۵ پاراگرافی در حوزه مرتبط بودن، فاصله و برجستگی برای رنکینگ در نتایج جستجوی محلی بود. اما هم اکنون این موضوعات به طور گسترده ای توسعه و گسترش یافته است.

اسناد جدید یک بسته سه مرحله ای محلی است که در آن مواردی که باید وجود داشته باشد و نحوه رنکینگ گوگل مشخص شده است. این اسناد توضیح می دهد که شما باید تا جایی که می توانید داده های مورد نیاز در مورد کسب وکار محلی خود را در گوگل مای بیزینس هدف قرار دهید، کسب وکار خود را تایید کنید؛ ساعت های دقیق و مورد نیاز را پست کنید، به مرورها پاسخ دهید و آنها را مدیریت نمایید و مطمئن شوید که تصویر مورد نیاز را اضافه کرده اید. اینکار به افراد کمک می کند در جستجوی محلی خود کسب وکار شما را راحت تر پیدا کنند.

 

اما در مورد رنکینگ، گوگل هنوز هم بر روی مفاهیمی همچون مرتبط بودن، فاصله و برجستگی تاکید دارد اما سعی کرده است هر کدام از آنها را تا جایی که ممکن است توسعه دهد.

مرتبط بودن:

مرتبط بودن به چگونگی هماهنگی و منطبق بودن لیست محلی با چیزی که افراد به دنبال آن می گردند اطلاق می شود. اضافه کردن اطلاعات تجاری کامل و با جزییات دقیق می تواند به گوگل کمک کند کسب وکار شما را بهتر درک کند و در جستجوهای مرتبط آن را نشان دهد.

فاصله:

فاصله نیز معنای روشنی دارد. فاصله مقدار مسافتی است که نتایج جستجوی محلی از موقعیت مورد جستجو دارد . اگر کاربر در جستجوی خود مکان مورد نظر را مشخص نکرده باشد، گوگل مسافت را بر اساس موقعیت شناخته شده آنها تخمین می زند.

برجسته بودن:

برجسته بودن به معنای مشهور بودن یک کسب وکار است. برخی از مکان ها بیشتر از سایر نقاط مشهور و شناخته شده اند و نتایج جستجو تلاش می کند این موضوع را در رنکینگ محلی منعکس کند. به عنوان مثال، موزه های مشهور، هتل های تاریخی یا برندهای فروشگاهی معتبر برای بیشتر افراد آشنا هستند و می توان این مکان ها را در نتایج جستجوی محلی برجسته تر کرد. برجسته بودن همچنین بر اساس اطلاعاتی است که گوگل در مورد کسب وکار مورد نظر از وب به دست می آورد( همچون مقالات، لینک ها و دایرکتوری ها) . گوگل تمامی این موارد را بررسی می کند و بر همین اساس رنکینگ محلی مورد نظر را اعمال می کند. هر چقدر رتبه بیشتر باشد، رنکینگ محلی کسب وکار نیز بهبود پیدا خواهد کرد. موقعیت شما در نتایج وب یک فاکتور مهم است بنابراین سئو نیز نقش مهمی در بهبود نتایج جستجوی محلی بازی می کند. معمولا روش دیگری برای داشتن یک رنکینگ محلی بهتر در گوگل وجود ندارد. آنها سعی می کنند تا جایی که ممکن است جزییات مورد نظر را بررسی کنند. به همین خاطر نیز سیستم رتبه بندی گوگل برای همه افراد عادلانه است.

تهیه و تنظیم توسط تیم ایران سئو سایت