اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

قسمت دوم معرفی سایت سئو ساخت نقشه سایت

قسمت دوم ساخت نقشه سایت آنلاین و رایگان با سایت xmlsitemapgenerator

در قسمت اول معرفی سایت سئو ساخت نقشه سایت با سایت xmlsitemapgenerator در مورد سایت توضیح دادیم که قابلیت های بسیار زیادی را دارد که به صورت رایگان و انلاین در اختیار ما قرار می دهد.

بعضی از سایت هایی که در مورد آن ها کار می کنیم ممکن از مدیریت محتوای اختصاصی تشکیل شده باشند که باید از قسمت انلاین سایت نقشه سایت مورد نظر خود را اماده و در شاخه اصلی سایت خود قرار دهند و از طریق وبمسترتولز گوگل آن را به خورد گوگل دهند تا فرایند ایندکس صفحات آغاز شود.

تنظیمات افزونه وردپرسی سایت نقشه سایت :

حالا بریم سراغ بخش وردپرس سایت می شوید یک افزونه یا پلاگین وردپرسی به شما می دهد که  کار همان سایت را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.بعد از نصب افزونه  از قسمت داشبورد خود گزینه setting و سپس گزینه  xml site map  را مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

همانطور که می بینید تقریبا شبیه ساخت انلاین نقشه سایت در قسمت اول می باشد.در قسمت جنرال ستینگ برای بهبود وضعیت سئو همه گزینه ها را تیک بزنید.بقیه گزینه ها هم به حالت پیشفرض قرار دهید.

در قسمت Tags and Categories مطابق شکل زیر عمل کنید.

خوب افزونه اماده است حالا برای تست یک مطلب بنویسید خواهید دید که سمت چپ ویرایشگر متون شما افزونه وردپرسی نقشه سایت نمایش داده می شود که میتوانید مقدار priority  و گزینه های اول را مانند آموزش قسمت اول که توضیح داده شد پر کنید.

برای این پلاگین ساخت نقشه سایت شما نیاز به نسخه بالاتر ۴ وردپرس و پی اچ پی ۵ دارید .

برای نسخه ویندوز هم مانند قبل عمل کنید با این تفاوت که از بخش ویندوز سایت اقدام کنید .

توجه کنید زمانی که شما در خواست ساخت سایت مپ را دادین و به ایمیل شما فرستاده شد  سایت مپ شما با فرمت های اچ تی ام ال و ایکس ام ل و … خواهد بود که شما بهتر است از xml استفاده نمایید در ضمن این سایت یک نسخه rss  و فایل ربات تکست را برای شما اماده می کند .

امیدواریم معرفی کامل این سایت هم به سئو و بهینه سازی سایت شما کمک کرده باشد .

موفق و پیروز باشید .

دانیالی