اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

نرم افزار سئو عکس riot

آموزش بهینه سازی عکس های سایت با نرم افزارriot

در مطلب قبلی داشتیم در مورد بهینه سازی تصاویر سایت صحبت می کردیم و قرار شد در مورد کاهش حجم تصاویر که بخش مهمی از سئو مطالب سایت را شامل می شود بررسی کنیم که برای این کار یک نرم افزار سئو به نام riot یا radical image optimization tool را معرفی و توضیح میدهیم.

نرم افزار سئو riot برای کاهش حجم تصاویر در وب سایت ها استفاده می شود زمان لود سایت پایین میاید و امتیاز سئو سایت شما بیشتر می شود امکان اینکه از این نرم افزار به عنوان یک پلاگین هم استفاده کنید در مرورگر موزیلا فایرفاکس فراهم شده است.

از ویژگی های نرم افزار riot  می توان به پشتیبانی از انواع فایل های jpg , png ,jpeg  و بهینه سازی خودکار تصاویر با کمترین افت کیفیت نشان دادن دو حالت قبل از تغییر و بعد از تغییر عکس تغییر فرمت دسته ای عکس ها است.

خوب ابتدا نرم افزار را دانلود کنید لینک دانلود riot در اخر همین مطلب قرار داده شده است .نرم افزار رانصب کنید تا بعد از اجرا دو قسمت initial image و optimized image را مشاهده میکنید عکس مورد نظر خود را بکشید و وارد قست اول کنید  و یا از قسمت open  عکس مورد نظر را از هارد خود انتخاب کنید زمانی که عکس وارد نرم افزار می شود به صورت خود کار عملیات بهینه سازی انجام شده  و در قسمت optimized image عکس بهینه سازی شده دیده می شود فرمت های مختلف عکس هم خود کار انتخاب می شود و شما میتوانید فرمت ها را تغییر داده و ذخیره نمایید .گزینه مهمی که دیده میشود و در سئو بسیار کاربردی است quality میباشد که  کیفیت عکس شما را نشان میدهد و میتوانید کم یا زیاد کنید که در نتیجه حجم عکس شما کم و یا زیاد می شود. در قسمت  image adjustments هم می توانید مقدار روشنایی وکنتراست و گامای عکس را تغییر دهید بقیه گزینه ها مانند زوم کردن و چرخش عکس ها هم که بسیار راحت است فقط زمانی که عکس خود را بهینه سازی کردین حتما گزینه save را بزنید تا تغییرات ذخیره شود.

نکته : اگر پسوند فایل شما تغیر پیدا کند نیاز به مسیر دهی دارید یعنی باید مکان ذخیره عکس جدید را برای نرم افزار تعیین کنید.

در مطلب بعدی سایت کاربردی جی تی متریکس را بررسی می کنیم لینک دانلود نرم افزار سئو هم در زیر قرار دارد.

نرم افزار سئو riot ( با حجم ۱/۷ مگابایت)

دانیالی