اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

نقش سئو در جذب ترافیک

گزارشات انجام شده نشان می دهد که جستجوهای انجام شده ۱۰ برابر ترافیک بیشتری به سمت سایت های خرید نسبت به شبکه های اجتماعی می فرستد این خود نشان دهنده نقش پررنگ سئو در این بازار پر سود است.

زمانیکه یک شرکت گزارش کاملی در مورد منابع فروش بیشتر تحقیق کاملی انجام می دهد اطلاعات جالب و بسیار مفیدی به دست می آورد که بیش از پیش به اهمیت سئو پی می بریم.داده های سایت SimilarWeb نشان می دهد که جستجوهای انجام شده توسط کاربران یک منبع غالب برای ایجاد ترافیک برای سایت های مختلف است. جستجو معمولا یکی از بزرگترین مواردی است که باعث ایجاد ترافیک در سایت های مختلف می شود. این موضوع توسط گزارش بازاریابی جستجوی جهانی سایت SimilarWeb به دست آمده است. این یافته بر اساس بازدید میلیارد ها نفر از سایت های نمونه جهانی به دست آمده اما نشان می دهد که ترافیک بیشتر از طریق جستجو به دست می آید. این گزارش بر روی معیارهای مختلفی در مورد جستجوهای پولی تمرکز داشته است. همچنین نشان می دهد که ترافیک در محدوده وسیعی از منابع تقسیم می شود. به عنوان مثال، شکل زیر نشان دهنده اشتراک ترافیک از طریق جستجوی پولی و نمایش تبلیغات در دسته های مختلف مرتبط با خرید است. همانطور که می بینید، جستجوی پولی ترافیک بیشتری نسبت به طبقه بندی های دیگر داشته است.

یکی از مسائل قابل توجه این است که داده های این سایت نشان می دهد که سایر موارد همچون رسانه های اجتماعی نقش قابل توجهی در ایجاد ترافیک ندارند و جستجو می تواند ترافیک بیشتری در اختیار سایت قرار دهد. متاسفانه این سایت هیچ بحثی در مورد اینکه چه کانالی برای ایجاد نرخ تبدیل بالا موثر است انجام نداده است.

در کنار تعدادی از منابع ارگانیک و پولی ، جستجو ایجاد کننده بسیار عالی از ترافیک مستقیم و ارجاعی است. رسانه های اجتماعی در این لیست جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده اند و در نهایت نمایش تبلیغات قرار گرفته است که سهم زیادی از ترافیک های ورودی به سایت ندارد. در میان دسته های جستجو، جستجوی پولی بالای ۵ درصد از کل ترافیک را به خود اختصاص داده است و سهم جستجوی ارگانیک زیر ۹۵ درصد است.

بر اساس گفته های سایت SimilarWeb این گزارش تنها برای کاربران دسکتاپ است و داده های موبایلی را در بر نمی گیرد