اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

چگونه واژه های مرتبط برای محتوای خود پیدا کنیم

انتخاب مناسب کلمات کلیدی در سئو شانس بیشتری برای موفقیت به ما می دهد عدم رعایت تطابق کلمه کلیدی با محتوای سایت مساوی با شکست خواهد بود چون تشخیص آن برای موتورها مشکل خواهد شد.

محتوای با کیفیت بسیار عالی است اما اگر بر اساس کلمات کلیدی مرتبط نباشد نمی تواند سئوی سایت شما را بهبود ببخشد. در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را برای تمرکز بر روی محتوایی با کلمات کلیدی مناسب و مرتبط بیان کنیم.دنیای بازاریابی محتوا و سئو دائما در حال تغییر است و دنبال کردن آن می تواند برای بیشتر افراد دشوار باشد. اگر شما نیز همانند بیشتر صاحبان کسب وکار، دریافته اید که محتوای با ارزش و هزینه بر شما نمی تواند ترافیک زیادی از طریق موتورهای جستجو وارد سایت کند باید به دنبال تغییر باشید.

دو واژه جدیدی که ممکن است بارها آن را از زبان دیگر افراد شنیده باشید مرتبط بودن و اثبات است. سایت سرچ متریک در گزارش فاکتورهای رنیکنگ سال ۲۰۱۵، سایت هایی با رنک بالا را مورد بررسی قرار داده است تا فاکتورهایی که برای رنکینگ مهم هستند را مشخص نماید. دو فاکتوری که با هم ادغام شده اند و بیشتر از سایر موارد مهم هستند همین مرتبط بودن و اثبات است. صفحاتی که بیشتر از سایرین رنک بالایی دارند معمولا ۵۳ درصد واژه مرتبط در محتوای خود دارند. کلمات کلیدی مرتبط آنهایی هستند که به گوگل پیشنهاد می کنند شما موضوع مورد نظر خود را به طور کامل پوشش داده اید. به عنوان مثال، اگر در مورد سئو و مشخصات آن مطلبی می نویسید، بهتر است به طور طبیعی در طول مقاله خود از کلماتی همچون سئو سایت، بهینه سازی سایت و بهینه سازی وب سایت ها استفاده کنید. در این صورت گوگل با اسکن کردن میلیاردها صفحه ای که در اینترنت در مورد سئو مطلب نوشته اند خواهد فهمید که چه کلمات کلیدی مرتبط با سئو بیشتر از سایر موارد در مقاله ذکر شده است. با استفاده از این روش قادر خواهید بود به گوگل نشان دهید که محتوای مناسبی را در مورد این موضوع فراهم کرده اید. یافته ها نشان می دهد صفحاتی که دارای رنکینگ بالایی هستند یک نسبت ۷۸ درصدی از واژه های اثبات را در خود دارند. واژه های اثبات، کلمات یا عبارت هایی هستند که باید در هنگام بحث در مورد یک موضوع خاص بیان شوند. مثال بالا را دوباره در نظر بگیرید. در این مثال شما باید از واژه هایی همچون موبایل، اپل و گوشی استفاده کنید. این واژه ها یا عبارات به گوگل اثبات می کنند که شما دقیقا موضوع مورد نظر را پوشش می دهید. استفاده از واژه های اثبات و مرتبط در یک صفحه ضروری است . اما سوال اینجاست که چگونه می توان کلمات کلیدی مرتبط با محتوا را پیدا کرد؟ خبر خوب این است که اینکار بسیار آسان تر از چیزی است که شما فکرش را می کنید. در ادامه مقاله به همین موضوع خواهیم پرداخت. به یاد داشته باشید که جدا کردن و مشخص نمودن واژه های اثبات در یک مقاله می تواند دشوار باشد زیرا هیچ لیست استاندارد یا تنطیماتی برای مرجع وجود ندارد. بیشتر این فرآیندها از طریق تفکر حاصل می شود و بر روی مهارت های شخصی هر فرد متکی است . بنابراین باید دانش عمیقی در مورد موضوع خود داشته باشید.

  1. از ابزارهای مرتبط با کلمات کلیدی استفاده کنید:

کلمات کلیدی مرتبط ممکن است مترادف یا متغیر باشد . شما می توانید از کلمات یا عبارات برای این منظور استفاده کنید. به عنوان مثال، با استفاده از یک کلمه کلیدی اصلی مانند “گربه ،” ما می توانیم تعدادی از اصطلاحات مرتبط و / یا اثبات همانند موارد زیر را مشخص کنیم:

تقریبا هر ابزار مرتبط با کلمات کلیدی، به شما اجازه خواهد داد واژه های مرتبط را شناسایی کنید. برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل، بهترین مکان برای آغاز کار است. بعد از به دست آوردن کلمات کلیدی اصلی، شما می توانید از طریق تب Keyword ideas موارد دیگر ا مرور کنید . با اینحال، استفاده از تب Ad group ideas برای یافتن کلمات و عبارات خاص بیشتر توصیه می شود. زمانی که موضوعات فرعی خود را شناسایی کردید می توانید بر روی عبارت یا کلمه مورد نظر کلیک کنید و واژه های مرتبط بیشتری پیدا کنید.

Ubersuggest یک ابزار عالی دیگر است که می تواند هزاران کلمه کلیدی برای شما پیشنهاد کند. از آنجایی که حجم نتایج حاصل ممکن است زیاد و خسته کننده باشد، بهتر است یک عبارت چند کلمه ای خاص را وارد کنید تا بتوانید پیشنهادات مرتبطی پیدا کنید. این ابزار به شما اجازه می دهد کل وب، تصاویر، اخبار ، خرید ، ویدئو و دستور های مختلف را جستجو کنید. از کلمات کلیدی مرتبط برای ایجاد موضوعات فرعی برای محتوای خود استفاده کنید. این موضوع نه تنها می تواند به شما کمک کند محتوای سایت خود را به طور موثر سازمان بندی کنید بلکه به هنگام استفاده از آنها در تگ Header مزایای دیگری نیز برای سئو دارد.

  1. از ویژگی “Searches related to” گوگل استفاده کنید:

اگر می خواهید بدانید که چه کلمه یا عبارتی به کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط است، این یک استراتژی خوب و عالی است . تنها کاری که باید انجام دهید این است که در کوئری جستجو کلمه کلیدی خود را تایپ کنید و سپس به سمت پایین صفحه اسکرول کنید و نتایج “Searches related to” را مشاهده نمایید.

شما همچنین می توانید از ویژگی تکمیل خودکار Google برای مشاهده کلمات یا عباراتی که مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شماست، استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این نتایج ممکن است توسط جستجوهایی که قبلا انجام داده اید تحت تاثیر قرار گیرد.

۳٫ کلمات و عباراتی که صفحاتی با رنک بالا از آن استفاده می کنند را شناسایی کنید:

از آنجایی که صفحاتی با رنکینگ بالا حاوی نسبت بالایی از واژه های مرتبط و اثبات هستند، استفاده از آنها می تواند برای شما نیز مفید باشد. ابتدا صفحاتی را که دارای رنک بالایی هستند مشخص کنید و سپس سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط را در آنها شناسایی نمایید. در نهایت می توانید از این عبارات و کلمات در سایت خود استفاده کنید. انجام دادن این کار به صورت دستی ممکن است کمی دشوار باشد اما برخی از ابزارها وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. مثلا سایت SEO Book قسمتی به آنالیزور چگالی کلمات کلیدی دارد که می تواند کلمات و عبارات استفاده شده در سایت های مختلف را به شما نشان دهد. این سایت به شما نشان می دهد که چه کلمات و عباراتی در محتوا و فراداده مورد استفاده قرار گرفته است.

۴٫ طوفان فکری با فناوری سطح پایین:

حتی با استفاده از استراتژی های ذکر شده در بالا، امکان از دست دادن برحی از کلمات کلیدی و اثبات مهم وجود دارد. در اینگونه موارد از خودتان بپرسید چه عبارات و کلماتی برای جستجوی این موضوع نیاز هست؟ چه کلمات دیگری باید مورد استفاده قرار گیرد؟ چه موضوعات فرعی می تواند بینش و دیدگاه مفیدی برای موضوع اصلی فراهم کند؟ چه عبارات و کلماتی به موضوع اصلی شما مرتبط است؟ بازدید از انجمن های مختلف می تواند در یافتن کلمات کلیدی مهم به شما کمک کند. در اینگونه انجمن ها به دنبال سوالات پرتکرار از طرف کاربران باشید و ببینید افراد به دنبال چه موضوعاتی هستند. از وبلاگ های محبوب نیز برای به دست آوردن موضوعات داغ استفاده کنید. پست های با رنکینگ بالا را مشاهده کنید و ببینید چه کلمات و عباراتی به طور مکرر در این موضوعات به کار رفته است.

۵٫ایجاد محتوای جامع می تواند به طور طبیعی منجر به ایجاد واژه های مرتبط و اثبات گردد:

اگرچه ابزارها و استراتژی هایی که در بالا ذکر کردیم می تواند به شما کمک کند اما استراتژی های دیگری نیز وجود دارد که می تواند موثر باشد. با تمرکز بر روی ایجاد محتوای یکتا قادر خواهید بود واژه های مرتبط و اثبات بیشتری را در سایت خود به کار گیرید. ایجاد چنین محتوای جامعی نیازمند دو استراتژی اصلی است . اولا باید مطمئن شوید که این محتوا به اندازه کافی است و می تواند موضوع مورد نظر را پوشش دهد. مطالعات انجام شده در سایت سرچ متریک نشان می دهد که صفحاتی با رنک بالا حاوی ۱۲۸۵ کلمه هستند. ثانیا بر روی ایجاد محتوای جامع تمرکز کنید. این بیشتر از یک طرز فکر در مورد استراتژی خاص است. اساسا این کار نیازمند این است که شما بر روی توسعه و گسترش موضوع خود تمرکز کنید و تمامی اطلاعات مورد نیاز برای بازدید کننده را تامین نمایید. بر اساس گزارشات این نویسندگان، تمرکز تنها بر روی کلمات کلیدی می تواند شما را از موضوع دور سازد. تمرکز کردن بر روی بهینه سازی سایت از طریق کلمات کلیدی واحد یا لیستی از کلمات کلیدی بدون فراهم آوردن محتوای مرتبط برای کاربر نمی تواند موفقیت طولانی مدتی به ارمغان بیاورد. نوشتن یک محتوای جامع به طور طبیعی باعث ایجاد کلمات کلیدی مرتبط و اثبات می شود .

نتیجه گیری:

همانطور که مشاهده کردید، روش میانبری برای پیدا کردن واژه های مرتبط و اثبات وجود ندارد. با اینحال با استفاده از ابزارهای مرتبط با کلمات کلیدی و مشاهده گوگل، شما می توانید کلمات و عباراتی را پیدا کنید که در صفحاتی با رنک بالا مورد استفاده قرار گرفته اند. در این صورت قادر خواهید بود از این کلمات استفاده کنید و محتوایی را برای کاربر فراهم آورید که مفید باشد.