اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

پدر سئو

پدر سئو یک اصطلاح است به کسی اطلاق میشود که به نوعی مبدع مفاهیم سئو در ایران باشد .

پدر وب هم شنیده ایم که بیشتر توضیح میدم .

خب ما داشتیم در مورد پیشکسوتان حوزه بهینه سازی وب سایت در ایران تحقیق میکردیم دیدیم پدری هم دارد که ما نمیدونستیم جویای حال “پدر سئو" شدیم که فهمیدیم شخصی پدر وب ایران نیز می باشد . احساس کردم چه خوب برندینگ کرده این دوست ما چه مشتریانی که با دیدن این رتبه کلمات پدری و مادری به پای قرار داد نکشونده حتی پروپوزال سئو ایشون هم حاوی نکات منفی زیادی بود که برای جلوگیری از تفکرات خطرناکش در حذف رقبا وارد این موضوع نمیشم .

پدر سئو کیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

اجازه بدین بریم ببینیم سایت های اونور آبی به کی میگن – پدر سئو – چه ویژگی هایی این شخص دارد .

در انجمن father seo  و  Who is Father of SEO ? این نظرات برای سوال " چه کسی پدر سئو است ؟ " نوشته شده است :

  • پدر موتورهای جست و جو (همان بهینه سازی خودمان) بروس کلای است.انتخاب واضح بود بروس کلین، سرپرست بازاریابی اینترنتی بود. بروس به عنوان یکی از بنیانگذاران جستجوگرها شناخته شده و در صنعت بازاریابی جستجوگر، جایزه پیشرفت های مهم در زمینه عملکرد و  تأثیر بر فعالیت های بازاریابی جستجو را دریافت کرد.
  • درباره Bruce Clay ، تحلیلگران می گویند که او پدر جستجوگرها بود. آمارها ارقام موجود در Google هستند،می توانید جستجو کنید.
  • Bruce Clay به عنوان پدر بنیانگذار بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) در نظر گرفته شده است. به عنوان پیشکسوت بازاریابی دیجیتال، بروس کلی، یک سازمان بازاریابی دیجیتال را به نام Bruce Clay Inc. در سال ۱۹۹۶ تأسیس کرد. او همچنین جایزه Achievement Lifetime را برای سهم فوق العاده خود در زمینه بازاریابی جستجو و دیجیتال دریافت کرد.
  • Father of SEO is Bruce Clay
  • بروس کلین پدر سئو است و “گاد فادر یا همان پدر خوانده سئو"   Leslie Rohde است.

همونطور که میبینید همه یک شخصی به نام Bruce Clay رو پدر سئو میدانند و ملاک انتخاب اون ها سال ها تلاش او برای دیجیتال مارکتینگ است و من خودم اول فکر کردم باید نقشه ای در کار باشد و به طور سازماندهی شده در انجمن های مهم گذاشته شده باشد اما با بررسی بیشتر رزومه این شخص متوجه شدم واقعا آدم مفیدی بوده چرا که چند تا کتاب الکترونیکی آماده کرده و به طور رایگان آموزش هایی در اختیار مردم گذاشته است.

در سایت خودشون بخش درباره ما این ها نوشته شده است :

یک شرکت بهینه سازی و بازاریابی اینترنتی است که خدمات بهینه سازی جستجوگرها (سئو)، مدیریت تبلیغات ، طراحی وب سایت و معماری اطلاعاتی و رسانه های اجتماعی و نرخ تبدیل خدمات بهینه سازی را اراده می دهند. BCI همچنین خالق جایزه SEO Tool Set TM است.

پس پدر بودن به قدمت یک سایت یا رتبه نیست بلکه به کمکی هست که یک سئو کار به هموطن خود میکند،شما نمیتونید بگید من پدر سئو ایران هستم در حالی که همه آقای فلانی رو قبول دارن چرا که بیشترین کتاب رو با قیمت ارزان یا رایگان در اختیار سایرین قرار داده و وقت زیادی  از زندگی خود را به پیشرفت کلمه [سئو] اختصاص داده نه اینکه همش تو دفتر خودش باشه و با یکی دو تا استراتژی که به دست اورده خودشو مشغول کرده .

آفت حوزه کاری ما همین لقب های پدر بودن و آقای گوگل بودن و استاد بودن می باشد در حالی که استادان واقعی با بار علمی زیاد خود را شایسته چنین القابی نمیداند.

مهم نیست چه کسانی اولین بار در این مورد فعالیت داشته اند مهم این است که در گذر زمان از فعالیت های خود کنار نکشیده و به روز بودن اطلاعات خود را حفظ کرده باشند.

امیدوارم همه دوستان سئو کار برای انتقال مفاهیم به سایرین و یادگیری اون ها وقت بگذارند .

درآخر این مطلب میخوام از فعالان سئو تشکر کنم که به فکر جامعه سئو هستند و به تولید محتوا در این حوزه میپردازند .

  • این محتوا صرفا برای گسترش اطلاعات عمومی کاربران وب فارسی نوشته شده است و مقاصد تجاری خاصی را دنبال نمی کند.

نویسنده : محمد دانیالی