اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

کلمات کلیدی در TLD تاثیری بر رتبه سئو سایت ندارد

بعد از بحث های چالش بر انگیز top level domain گوگل اعلام کرده است که کلمات کلیدی در بخش TLD نام دامنه را نادیده می گیرد.گوگل میگوید کلمات کلیدی در بخش TLD از آدرس سایت شما برای رتبه بندی در نظر گرفته نمی شود

جان مولر از گوگل در یک جلسه اعلام کرده است که TLD های غنی از کلمات کلیدی همچون دامنه های سطح بالای جدیدی که حاوی کلماتی همچون .Live  ، .NEWS و .ATTORNEY هستند برای مقاصد رتبه بندی مورد استفاده قرار نمی گیرند. جان مولر گفته است که گوگل به طور کامل تمامی این موارد را برای مقاصد رتبه بندی نادیده می گیرد.

جان گفت TLD چیزی نیست که دیگر توسط گوگل مورد استفاده قرار گیرد و اشاره کرد کلمات کلیدی موجود در بخش TLD آدرس سایت به طور کامل نادیده گرفته می شود.این مقاله نشان داده است وکیلی که دامنه خود را از .COM به .ATTORNEY تغییر داده بود ترافیک ارگانیگ بهتری نسبت به قبل دریافت کرد و رتبه سئو وب سایت بهبود یافت. جان مولر و گری ایلیس از گوگل معتقدند که این موضوع صحت ندارد و به وب مسترها توصیه می کنند دامنه فعلی خود را برای افزایش رتبه بندی تغییر ندهند. بخش سطح بالای یک دامنه معمولا بعد از علامت نقطه در آدرس سایت ظاهر می شود. مثلا بخش سطح بالا ممکن است .com باشد.