اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

۵ مهارت ضروری لینک بیلدینگ در سئو

۵ مهارت ضروری که هر سئو کار فعال در ضمینه لینک بیلدینگ یا لینک سازی در سال ۲۰۱۶ فعال هستند باید بداند تا از وارد کردن آسیب جدی به سایت جلوگیری کند.

آیا فکر می کنید یک سئو کار سازنده لینک به تنها چیزی که نیاز دارد لینک بیلدینگ است؟ در این مقاله قصد داریم در مورد ۵ مهارت ضروری که هر سازنده لینکی باید بداند صحبت کنیم. لینک کردن یک مسئله ضروری برای سئو سایت است. بیشتر صاحبان کسب وکار فکر می کنند قرار دادن ۱۰ عدد لینک در سایت می تواند کافی باشد. اگرچه این موضوع صحیح است اما بیشتر مواقع اینگونه نیست. من قبل از اینکه وارد فرآیند لینک بیلدینگ شوم، سئوی تکنیکی و عمومی زیادی را انجام داده ام و به خوبی می دانم که ساخت لینک نمی تواند تمامی مشکلات موجود را حل کند و اگر اینکار به درستی انجام نشود می تواند زمینه ساز مشکلات بعدی باشد.به همین خاطر، به نظر من اینکه یک لینک ساز چیزی فراتر از لینک ها را بداند نه تنها خوب است بلکه یک مسئله ضروری است. حالا سوال اینجاست که برای انجام هر چه بهتر لینک سازی، افراد متخصص چه چیزهایی را باید بدانند؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم

  1. نحوه تجزیه و تحلیل یک سایت در مورد اتوریتی و مرتبط بودن موضوع سایت :

اینکار معمولا اصلی ترین مشکل هر لینک سازی است. داشتن یک بینش کلی در مورد جستجو و ایجاد یک محتوای خوب به نظر ساده می رسد. اما صفحه ای که مطالب مرتبط در آن نوشته می شود باید جالب و جذاب باشد و به خوبی نوشته شده باشد. همچنین این صفحات باید دیدگاه های خوبی داشته باشد و در آن سیگنال های اجتماعی و موارد مرتبط با سایت قرار گرفته باشد. اما زمانی که به بقیه سایت نگاه می کنید، چیزی جز نوشته های ضعیف ، محتوای تصادفی و سایر موارد پیدا نمی کنید. همانطور که لینک های خوب با وجود لینک های بد در سایت از بین می رود، محتوای خوب نیز می تواند با وجود محتوای بد و ضعیف از بین برود و تاثیر خوبی نداشته باشد. شاید، بتوانید یک صفحه فرعی در سایت پیدا کنید که با کلمات کلیدی شما در صفحات گوگل قرار می گیرد اما چیزی که در این میان اهمیت دارد ، حضور کل سایت در موتورهای جستجوست. اگر به اطلاعات محتوای خود نگاهی بیندازید و سپس سایت خود را جستجو کنید متوجه خواهید شد که بیشتر صفحات دارای محتوای اسپم هستند . در اینگونه شرایط باید از خودتان بپرسید چه کاری برای رفع این مشکل می توان انجام داد؟

  1. نحوه برقراری ارتباط موثر و سازنده از طریق تلفن، ایمیل یا شبکه های اجتماعی:

مهارت های ارتباطی خوب می تواند تاثیر زیادی در زندگی شما داشته باشد. در گذشته، ما لینک سازهایی را استخدام می کردیم که ایمیل های خوب و موثری برایمان ارسال می کردند . در این شرایط مجبور بودیم ایمیل مذکور را چند بار بخوانیم تا در مورد کارهایی که این افراد انجام می دهند درک بهتری داشته باشیم. من زمان زیادی برای خواندن ایمیل نداشتم و مطمئن هستم بقیه افراد نیز همانند من فکر می کنند. زمانی که روزانه بیش از ۱۰۰ ایمیل دریافت می کنیم؛ ایمیلی که بیشتر از همه مورد توجه قرار می گیرد و خوانده می شود معمولا محتوای اندکی دارد و خواندن آن به زمان زیادی نیاز ندارد.

من ایمیل های زیادی را دریافت کرده ام که از من می خواستند لینک های سایت افراد را در سایت خود قرار دهم. من همه این ایمیل ها را می خواندم اما هرگز کاری که می خواستند را انجام نمی دادم. بیشتر افراد پا را فراتر می گذاشتند و به جزییات کار می پرداختند اما اگر محتوای این ایمیل ها برایم جذاب نبود به سرعت آن را پاک می کردم. حتی اگر لینک سایتی را در محتوای خود قرار می دادم، اینکار به خاطر درخواست ۴ پاراگرافی صاحبانش نبود . بنابراین چیزی که در این میان اهمیت دارد مهارت برقراری ارتباط موثر و سازنده است.

۳٫نحوه خزیدن در سایت و تشخیص خزنده ها و خطاهای ریدایرکت:

اینکار به شما کمک می کند سایت خود را از بروز مشکلاتی همچون وجود لینک های شکسته در امان نگه دارید و تجربه کاربری را بهبود ببخشید. من اینکار را زمانی انجام دادم که سایت ۳۰ صفحه ای من بیش از ۱۰۰ خطای مربوط به خزنده ها را داشت. شما باید به دنبال صفحات ۴۰۴ باشید تا بتوانید مشکلات را درک کنید و به دنبال رفع آن باشید و جود ارور های ۴۰۴ متعد برای سئو وب سایت شما کاملا مضر می باشد.

شما همچنین باید بتوانید مشکلات مربوط به ریدایرکت را تشخیص دهید. من اخیرا بر روی سایتی کار می کردم که حدود ۲۰ ریدایرکت داخلی غیر ضروری داشت.اگر رشته ریدایرکت زیادی در سایت خود داشته باشید با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

  1. نحوه ایجاد تعادل در پروفایل لینک ها:

من برای انجام اینکار از Majestic استفاده می کنم. شما می توانید از هر ابزار دیگری برای تشخیص این موضوع استفاده کنید. اگر مشاهده کردید که ۷۵ درصد انکرها ( متن لینک دار) دارای یک کلمه کلیدی خاص هستند؛ باید به دنبال راه حل باشید. همچنین بهتر است لینک های جدید را نیز بررسی کنید. شاید تیم های لینک سازی متعدد از کلمات کلیدی یکسان برای متن های لینک دار استفاده می کنند. بنابراین شما باید همه جوانب را به خوبی بسنجید.

  1. نحوه اجرای یک گزارش کلیدی به هنگام بروز مشکل:

در این قسمت دو بخش ضروری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. تاریخچه تغییرات الگوریتم سایت MOZ تغییرات بسیار بزرگی را لیست کرده است که همه آنها به سال ۲۰۰۰ بر می گردد و همیشه در حال به روز رسانی است. من زمانی که به روزرسانی هایی در مورد الگوریتم رخ می دهد ایده های خوبی نسبت به آنها دارم اما هنوز هم باید نسبت به این موضوع حساس بود. همیشه موارد جدید را در پروفایل خود بررسی کنید حتی اگر تاثیری بر روی سایت شما نداشته باشد.

شاید همه شما نحوه انجام گزارش گیری را بلد باشید و آن را به سرعت انجام دهید اما اینکار به سادگی انجام نمی شود. شما می توانید از این تکنیک برای تشخیص هر نوع مشکلی استفاده کنید. به عنوان مثال با انجام اینکار متوجه خواهید شد که وضعیت سایت شما در شبکه های اجتماعی چگونه است یا اینکه لینک های ارجاع دهنده به سایت شما چگونه عمل کرده اند. وظایف بی شمار دیگری وجود دارد که یک لینک ساز باید آن ها را به خوبی بداند و از عهده انجامشان بر بیاید اما مواردی که در این مقاله ذکر کردیم مهم تر بود. مهم نیست تخصص شما در چه زمینه ای است باید بتوانید تا جایی که قادر هستید کار خود را به درستی انجام دهید. لینک بیلدینگ زمانی به خوبی کار می کند که همه جوانب را با هم در نظر بگیرید. در نظر گرفتن یک بخش نمی تواند موثر باشد.

ارائه شده توسط تیم ایران سئو سایت