اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

۶ استراتژی مهم لینک بیلدینگ در سال ۲۰۱۶

۶ استراتژی مهم ساخت لینک برای کسب وکارهای کوچک در سال ۲۰۱۶ راهکارهای مناسب در یافت بک لینک به صورت طبیعی

صاحبان کسب وکارهای کوچک اغلب نقطه شروع لینک بیلدینگ محلی برای سئو را نمی دانند، بنابراین در این مقاله قصد داریم نکات و ترفندهایی را در این مورد بیان کنیم.

لینک بیلدینگ( ساخت لینک) سنگ بنای بیشتر تلاش های بهینه سازی موتورهای جستجوست. بر اساس مقاله ای که در سایت Moz با نام ” مطالعه عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۶ ” منتشر شده است ، لینک رابطه بسیار قوی با رتبه بندی بالا در موتورهای جستجویی همچون گوگل دارد. اما یکی از مشکلات اصلی و رایج برای بیشتر کسب و کارهای کوچک، ساخت لینک های با کیفیت است. بیشتر کسب و کارهای کوچک، آشنایی کافی با بهترین فاکتورهای سئو ندارند و از موارد دیگری استفاده می کنند که زیاد هم شناخته شده نیست. این کار یک اشتباه محض است. همانطور که خودتان هم می دانید، موتورهای جستجو در مورد تبادلات لینک سخت گیری زیادی نشان می دهد و اهمیت زیادی برای سایر رویکردهای لینک بیلدینگ قائل است. بنابراین بهتر است استفاده از این روش های قدیمی را کنار بگذارید و به دنبال روشی بهتر برای ایجاد ترافیک در سایت خود باشید. در ادامه شش روش ساخت لینک برای کسب وکارهای کوچک در سال ۲۰۱۶ را بیان خواهیم کرد:

۱٫همکاری با تاثیرگذارانی که جایگاه ویژه  دارند:

تاثیرگذاران جاویژه، با خوانندگانی ارتباط دارند که جو صنعت را کنار می گذارند و به دنبال روابط معناداری هستند. شما می توانید با تاثیرگذاران در تولید و انتشار محتوا همکاری کنید. این افراد می توانند محتوای مرتبط با مخاطبان هدف را تولید کنند. مشتریان بیشتر از هر چیزی به این گونه لینک ها اعتماد می کنند. دلیل این امر نیز ساده است:

مثلا پاول داونز را در نظر بگیرید. او فردی است که در تولید محتوای وبلاگ نیویورک تایمز مشارکت دارد. این فرد کسب و کار خود را در سال ۱۹۸۶ آغاز کرده و در طول سال ها آن را توسعه داده است. او تجارب خود را با صاحبان کسب وکارهای کوچک به اشتراک می گذارد.

از این طریق می تواند به سایت خود نیز لینک بدهد. با استفاده از همین روش و انتشار محتوا در سایتی همچون نیویورک تایمز توانسته است حجم وسیعی از ترافیک را به سایت خود بکشاند.

  1. استفاده از اهرم مشارکت محلی:

اگر مخاطب شما، افرادی در یک ناحیه جغرافیایی خاص است، ایجاد مشارکت و برقراری ارتباط با سازمان های محلی می تواند فرصت مناسبی برای گرفتن بک لینک از وب سایت آنها باشد. در اینگونه موارد، شما هنوز مشارکت موجود را دارید، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که با صاحبان سایت ها صحبت کنید تا لینک شما را در سایت خود قرار دهند. اینکار بیشتر برای کسب وکارهای کوچک مناسب است. همچنین شما می توانید استراتژی اول لینک بیلدینگ خود را با مشارکت در وبلاگ های محلی تکثیر کنید. علاوه بر وبلاگ کسب وکارهای محلی، شما می توانید از وبلاگ جوامع رسمی و اخبار محلی نیز استفاده کنید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که از رویدادهای محلی که کسب وکارهای کوچک را هدف قرار می دهند، حمایت کنید. در این صورت می توانید لینک سایت خود را در صفحه آنها قرار دهید و به این ترتیب ترافیک بالایی برای سایت خود به دست آورید. مثال زیر را مشاهده کنید:

کسب وکارهای کوچکی که از اینگونه موارد حمایت می کنند، نه تنها می توانند برند خود را به جامعه عرضه کنند و باعث شناخته شدن آن شوند بلکه بک لینک مناسبی نیز خواهند داشت. علاوه بر رویدادها، شما می توانید از جشنواره ها، کنفرانس ها و کارهای خیریه نیز حمایت کنید.

  1. استفاده از تکنیک آسمان خراش:

این روش توسط برایان دین اختراع شده و فرآیند لینک بیلدینگ را بسیار ساده تر می کند. به جای اینکه هر روز به دنبال ایده های جدید برای محتوای خود باشید می توانید به سادگی مواردی را بهبود ببخشید که دیگران ( حتی رقبای شما) از آن نتیجه گرفته اند. سه مرحله برای استفاده از تکنیک آسمان خراش وجود دارد :

  1. محتوایی که بیشترین تاثیر را داشته است پیدا کنید:

شما می توانید این محتوا را بر اساس تعداد دفعاتی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده یا کیفیت لینک هایی که به این مطلب اشاره داشته اند، تعیین کنید. همچنین می توانید از ابزارهایی همچون Buzzsuom برای جستجوی محتوایی که می خواهید استفاده کنید. ابزاری به نام Open Site Explorer برای تجزیه و تحلیل کیفیت بک لینک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  1. محتوای بهتری تولید کنید:

شاید تاثیر گذارترین محتوا کمتر در مطالعات موردی یا تمرینات عملی مورد توجه قرار گیرد. شما می توانید با ایجاد محتوای عمیق و گسترده در یک موضوع مشابه، نتیجه بهتری دریافت کنید.

۳٫محتوای خود را از طریق توسعه دادن ترویج کنید:

از طریق ایمیل وشبکه های اجتماعی از سایت های مرتبط استفاده کنید تا بتوانید محتوای خود را ترویج کنید.

روش آسمان خراش به عنوان ” بازاریابی محتوا برای سازندگان لینک ” نیز در نظر گرفته می شود. گزارشات مختلف نشان می دهد که این روش به ساخت لینک کمک می کند و می تواند ترافیک بالایی برای سایت شما داشته باشد.

  1. جستجوی اشاره های تجاری:

یافتن اشاره های اجتماعی که لینک های مربوطه را در صفحات منبع اجتماعی، انجمن ها و موارد دیگر قرار نمی دهند یک روش موثر و مقرون به صرفه برای ساخت لینک است. علاوه بر استفاده از نام تجاری، شما می توانید از سایر کلمات کلیدی مرتبط نیز استفاده کنید. شما می توانید از سایت هایی همچون BrandMentions برای انجام اینکار استفاده کنید. این سایت یک پایگاه داده برای سایت های مختلف است که شما می توانید اشاره های اجتماعی و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.

بعد از کلیک کردن بر روی یک url خاص ، از کلید ترکیبی Ctrl+F برای جستجوی برند خودتان در صفحه مورد نظر استفاده کنید. شما می توانید مقالاتی را پیدا کنید که به کسب وکار شما مرتبط است یا به طور مستقیم به کار شما اشاره می کند.با نویسندگان اینگونه مقالات در تماس باشید و از آنها بخواهید لینک شما را نیز در صفحات خود قرار دهند.

  1. ایجاد یک صفحه منبع:

بسته به محلی که در آن زندگی می کنید، می توانید یک صفحه منبع محلی ایجاد کنید که شامل اطلاعات مناسب برای کسب وکارهای کوچک در ناحیه شماست. به عنوان مثال، اگر فروشنده لباس هستید، می توانید لیستی از بهترین عمده فروشان و تولید کنندگان لباس در شهر را تهیه کنید. زمانی که اطلاعات مفیدی فراهم می کنید، سایر کسب وکارها ( حتی رقبای شما) به صفحه منبع شما لینک خواهند داد. شما می توانید با وارد کنندگان و صادرکنندگان محلی مشارکت کنید تا بتوانید صفحه منبع پر محتوایی را تولید کنید.

شما می توانید این صفحه منبع را در سایت های پرسش و پاسخ و نیز انجمن های کسب وکار محلی قرار دهید.

  1. ایجاد محتوای اختصاصی:

اگر می خواهید از وبلاگ شرکت های مهم و صنایع پیشرو بک لینک دریافت کنید، نیاز به محتوای اختصاصی خواهید داشت . محتوایی که بتواند افکار مدیر سایت را به خوبی بیان کند. محتوای اختصاصی می تواند شامل موارد زیر باشد:

اگرچه ایجاد پست اختصاصی به زمان بیشتری نیاز دارد اما می تواند مفید وموثر باشد. اگر بتوانید محتوای اختصاصی با کیفیتی تولید کنید، شانس این را خواهید داشت که لینک سایت شما در سایت های معتبر قرار گیرد. همکاری و مشارکت با کسب وکارهایی که رقبای اصلی شما نیستند نیز می تواند مفید باشد.

سخن نهایی:

قبل از اینکه رقبای شما وارد میدان شوند، خودتان دست به کار شوید و از فرآیند لینک بیلدینگ استفاده نمایید. استراتژی هایی که در بالا ذکر شد، می تواند به ایجاد لینک کمک کند و رنکینگ بهتری برایتان به ارمغان آورد.

مطلب اختصاصی از ایران سئو سایت