اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

اپلیکیشن مارکتینگ چیست و نقش aso درافزایش تعداد نصب اپلیکیشن (آپدیت آذر۱۳۹۷)

سئوی برنامه های اندروید و آی او اس با نام App Store Optimization شناخته می شود که به آن مارکتینگ اپ استور ها یا مارکتینگ اپلیکیشن ها نیز میگویند.

این نوع بهینه سازی همزمان با اوج گرفتن تولیدات اپلیکیشن ها مطرح شد، تولیدکنندگان این برنامه های موبایلی برای آنکه بتوانند از رقیبان خود در آپ استورها (محلی برای انتشار اپلیکیشن ها مانند کافه بازار خودمان) جلو زده و درصدر نتایج قرار بگیرند کم کم به این موضوع اهمیت دادند.

در سئو اپلیکیشن هرچه رتبه بالاتری از رقبا داشته باشید بیشتر دیده می شوید پس در نتیجه تعداد نصب اپلیکیشن های شما بالاتر می رود چرا که هرکسی میتواند یک اپ را تولید و منتشر کند اما نکته اصلی تعداد نصب این برنامه ها و جذب کاربر می باشد.

 اپلیکیشن مارکتینگ چیست و سئو اپلیکیشن (aso) چرا اهمیت دارد  ؟

در مورد اهمیت App store optimization  همین مقدار کافی که بیش از ۴۰ درصد کاربران برای آنکه بتوانند برنامه تلفن های همراه خود را پیدا کنند به سراغ اپ استورها می روند.

آماری که در سال ۲۰۱۶ توسط  Statista منتشر شد بیش از ۱٫۶ میلیون برنامه در دسترس کاربران آندروید و ۱٫۵ میلیون برنامه برای کاربران اپل ایجاد شده است که شامل ۲۲۵ بیلیون بار دانلود می باشد

این آمار در سال ۲۰۱۷ به ۲۷۰ بیلیون دانلود اپلیکیشن رسید که اهمیت بیش از پیش روش های افزایش تعداد نصب اپلیکیشن را نشان می دهد.

معمولا هدف از انجام دادن aso افزایش تعداد نصب اپلیکیشن ها می باشد اما اهداف دیگری هم وجود دارد مانند :

۱- افزایش در معرض دید قرار دادن برند.

۲- افزایش رتبه دهی و نوشتن نظرات مثبت توسط کاربران.

۳- افزایش مشارکت یا انگیجمنت کاربران

۴ -تنوع در کانال بازاریابی و جذب اسپانسر تبلیغاتی برای برنامه گوشی همراه.

رشد شبکه های اجتماعی در چند ماه اخیر کاهش داشته اما در عوض استفاده از اپلیکیشن های موبایل رشد چشمگیری در جهان داشته است این نشان می دهد باید نسبت به اهمیت و تاکتیک های مربوط به مارکتینگ اپلیکیشن ها و فعالیت در شبکه های اجتماعی تجدید نظر داشته باشیم.

بین سئو (seo) و بهینه سازی اپلیکیشن (aso) موارد مشابهی وجود دارد که سئو کاران با این موارد آشنا هستند معمولا انجام بهینه سازی اپ ها به خود آن ها واگذار میشود.

در واقع این سایت های اپ استور یک موتور جست و جوی بسته تر و محدود تر هستند که عملکردی مانند موتورهای جست و جو مانند گوگل دارند.

افزایش رتبه اپلیکیشن در اپ استور ها

این دو مورد را باید تولید برنامه موبایلی خود در نظر بگیرید :

علاوه بر این ها برای افزایش رنکینگ (رتبه) اپلیکشن ها ، باید حاوی محتوای با کیفیت باشند به روزسانی شوند،قابلیت بررسی و امتیاز دهی داشته باشند و بتوانند کاربران را درگیر کند در مورد آن بحث کنند که میتواند در مورد پیشنهادات و مزایا و معایب اپلیکیشن باشد در کل یک سیگنال قوی از استفاده کاربران داشته باشد.

همه این موارد در بهینه سازی سایت هم وجود دارد .

فعالان حوزه اپلیکیشن مارکتینگ به فاکتور های زیر اهمیت میدهند و سعی میکنند آن ها را بهبود بدهند:

 افزایش افزایش تعداد نصب اپلیکیشن :

توجه داشته باشید به روز رسانی اپلیکشن ها هم در apple و هم در google play  متعلق به گوگل جز الگوریتم رتبه بندی می باشد و بسیار روی آن تاثیر دارد.

 

ابزارهای سئوی اپلیکشن  که میتوانید از آن ها استفاده کنید : 

یافتن کلمات کلیدی مورد نظر میتوانید از

https://www.wordtracker.com/

 

برای بررسی آمار اپلیکیشن مانند دانلود و کلیک و … میتوانید از پلتفرم های زیر استفاده کنید :

 

https://www.blackbox-platform.com/

https://www.appannie.com/

 

 

 

لطفا تجربه خود را در مورد سئو اپلیکیشن و افزایش تعداد نصب برنامه های موبایل در کامنت با ما درمیان بگذارید.