اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

الگوریتم hawk

الگوریتم hawk چیست و چه عملکردی دارد .

الگوریتم hawk گوگل به لوکال سئو (سئو محلی ) مربوط می شود و به “الگوریتم باز شکارچی یا همان شاهین” معروف است.

گوگل در روز ۲۲ آگوست ۲۰۱۷ الگوریتم هاوک را رونمایی کرد.

این الگوریتم تغییرات را روی سئو محلی (لوکال سئو) اعمال خواهد کرد . مدتی است گوگل روی سئوی محلی حساس شده است و در حال پیاده سازی انواع تغییرات به ساختار قبلی این بخش از نتایج جست و جوی خود است.

قبل از توضیح در مورد “الگوریتم هاک” لازم است شما با الگوریتم قدیمی تر در بخش لوکال سئو ب نام “Possum” آشنا شوید.

 

پوسوم نوعی از حیوانات بومی استرالیایی است و جالب اینجا است این هاک شکارچی پوسوم ها محسوب می شوند .

الگوریتم پوسوم موجب نمایش یک سایت به همراه ادرس ، شماره تماس و ایمیل منتشر کننده در نتایج جست و جو بود که در نوع خود تحولی بزرگ محسوب می شد و به کسب و کار های محلی کمک زیادی می کرد .

در ادامه به روز رسانی این الگوریتم (Possum algorithm) شاهد این بودیم که گوگل تمایل دارد بیزینس ها را بر اساس موقعیت مکانی آنها در نقشه تقسیم بدنی کند .

این کار انجام شد ما مشکل بزرگی ایجاد شد ، کسب و کارهایی که در فاصله مکانی نزدیک به هم بودند مثلا همه در خیابان سی متری جی بودند گوگل بر اساس یک سری فاکتور ها مانند قدمت سایت و موارد دیگر قدیمی ترین را نشان می داد و شرکت های دیگر شانسی برای نمایش نداشتند.

در شکل بالا دو شرکت را می بینید که به فاصله یک دقیقه از هم قرار دارند اما weber orthodontics از نتایج “سئو محلی” حذف شده بود و رقیب آن ها که سابقه فعالیت بیشتر و ورودی ارگانیک بیشتری از گوگل داشتند نمایش داده می شدند.

بعد از روی کار آمدن الگوریتم هاک در ۲۲ اگوست ۲۰۱۷ میبینیم که این شرکت حضور خود را به دست آورد .

 

 

 

لازم به ذکر است گوگل در مورد الگوریتم hawk بیانیه رسمی صادر نکرده و به نظر میاد تا تاریخ سپتامبر ۲۰۱۷ مشغول اصلاحات و گزارش های دریافتی می باشد.

 

محمد دانیالی