اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

کاربرد و تفاوت ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ و رل کنونیکال (Rel=Canonical)

ریدایرکت (تغییر مسیر) چیست ؟

 ریدایرکت عبارت است از تغییر مسیر کاربر و ربات های موتورهای جست و جو از یک صفحه به صفحه دیگر.

هنگامی که شما نیاز به ریدایرکت ۳۰۱ یک وب سایت یا یک صفحه منحصر به فرد به مکان های دیگر را دارید تاکتیک های مختلف وجود دارد

هر یک از این تاکتیک ها مزایا و مشکلات خود را دارند اما اگر به درستی و بهترین شکل اجرا نشوند باعث ایجاد نگرانی می­شوند مانند استفاده ریدایرکت ۳۰۱ به صورت نا صحیح.

در این راهنما ما تمرکز را بر ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ تغییر مسیر و گزینه تگ کنونیکال بحث می­کنیم و چگونگی اینکه شما بتوانید بر ایجاد محتوای تکراری غلبه کنید.

 

 

چرا از تغییر مسیر یا ریدایرکت استفاده می­کنیم ؟

با توجه گفته های بخش بلاگ سایت hubspot سه دلیل اصلی وجود دارد که ما از یک تغییر مسیر استفاده می­کنیم

بنابراین اگر در نسخه های متعدد از نام دامنه خود وجود داشته باشد یک فرصت وجود دارد که بتوان ادرس های تکراری را حذف و لینک اصلی را قدرتمند کرد.

شما با استفاده از یک تغییر مسیر دائمی نام وب سایت خود را تغییر می­دهید همان کاری که ما با مهاجرت از ایران سئو سایت به اوج سئو انجام دادیم.

گاهی اوقات ممکن است ادرس ها به نام تجاری مناسبی هدایت شوند دلایل بی شماری دیگر وجود دارد که شما از تغییر مسیر ها استفاده می­کنید.

 تغییر مسیر ۳۰۱ چیست ؟

همانطور که قبلا ذکر شد تغییر مسیر ۳۰۱ تغییر مسیر دائمی است این را اساسا کاربران و موتور های جستجو میبینند و متوجه می شوند برای اطلاعاتی که در حال حاضر در جای دیگری ساکن است استفاده می شود .

 

یک فرض قبلا گفته می شد که باعث از دست دادن رتبه می شد اما تجربه نشان داددر سایت  MOZ در اوت ۲۰۱۶ گزارش شد که انتقال اعتبار صحیح مورد تایید قرار گرفته و کاهش رتبه سایت وجود نداشت.

در ماه فوریه جان مولرازگوگل اعلام کرد هیچ کاهش رتبه در اثر انتقال ۳۰۱ یا ۳۰۲ تغییر مسیر از Http به https از دست داده نمی شود.

گری از گوگل اعلام کرد که گوگل مراقبت می کند که روش تغییر مسیری که استفاده می کنید از ۳۰۱ یا ۳۰۲ و یا ۳۰۷ است .

 تغییر مسیر ۳۰۲ چیست ؟

ریدایرکت ۳۰۲ همان ۳۰۱ است با این تفاوت که به صورت موقتی انجام می شود و قابل بازگشت می باشد.

چه تفاوتی بین ریدایرکت ۳۰۱ و یک برچسب متعارف (canonical tag) وجود دارد ؟

با پرچسب متعارف (canonical tag) تمام نسخه های یک قطعه از محتوا برای هر کسی که ببیند در دسترس هستند اما انها میگویند دامنه های اصلی اعتبارشان در جای دیگری است و دابلیکیت کانتنت یا محتوای تکراری وجود ندارد. مانند نسخه های amp سایت ها

با یک ریدایرکت ۳۰۱ صفحه اصلی دیگری وجود خواهد داشت و صفحه ریدایرکت شده از بین میرود و فاقد اعتبار خواهد بود.

   rel=canonical  رل کنونیکال به این شکل می باشد و یک سیگنال به گوگل است که صفحه حال حاضر تسخه متفاوتی از یک صفحه اصلی است.

 

محمد دانیالی