اوج سئو | خدمات آموزش و مشاوره سئو با پشتوانه نزدیک به یک دهه فعالیت

محتوای سئو شده

محتوای سئو شده چه ویژگی هایی دارد ؟

همانطور که میدونید محتوا مهم ترین فاکتور سئو توسط مسئول بخش اسپم گوگل معرفی شده است.تا جایی که اذعان کردند محتوا پادشاه است اما ایا واقعا حقیقت دارد جواب مثبت میباشد چرا که زمانی که شما محتوای یکتا تولید میکنید گوگل به شما مانند یک ماشین اسپم که در حال کپی دائم محتوای خود هستین نگاه نمی کند این یک امتیاز بزرگ محسوب میشود .

مهمترین موضوع حال حاضر در بهینه سازی سایت تولید محتوای یکتا یا همان محتوای اورجینال که بتوان فاکتور های سئو را روی آن پیاد سازی کرد  در سایت های فارسی زبان بسیار کم به آن اهمیت داده می شود البته به لطف الگوریتم های جدید گوگل مانند الگوریتم پاندا تا حدود زیادی از کپی مطالب منحصر به فرد جلوگیری می کند.

محتوای سئو شده و محتوای یونیک یا منحصر به فرد:

در یک صفحه وب معمولا بخش هایی از آن ثابت هستند این دلیل بر تکراری بودن آن ها نیست مانند ساید بار ها فوتر و هدر اما بخش هایی که نسبت به سایر صفحات متفاوت هستند را محتوا می نامیم.

آیا محتوای تکراری همین کپی پیست ساده  است که وبمسترها انجام می دهند ؟ جواب مثبت است انتقال محتوای یک سایت به سایت دیگر را کپی می گویند و نباید انتظار گرفتن رنک از گوگل داشت.

الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ برای همین ایجاد شد که مدیران سایت ها با کپی کردن مقالات دیگران دیگر رتبه خوبی به دست نیاورند و حتی شامل جریمه هم بشوند.

طبیعی است موتورجست و جو تمایلی به محتوای یکسان ندارند چون که کاربران آن ها سایت هایی با محتوای یکسان را مشاده می کنند نه مطالب مفید و یکتا .

به این فکر نکنید که با تغییر عنوان یا حذف مقداری از متن محتوای سئو شده تولید کنید چون این مورد که بسیار هم در میان مدیران سایت ها مطرح می باشد با پیشرفت الگوریتم ها و ارتقاء آن ها به نسخه های جدید دیگر کارایی ندارند.

این مطلب فرق می کند با حالتی که شما چند خط از ویکی پدیا یا ویدئویی از یوتیوب را قرار می دهید.تشخیص این که سئو برای کدام سایت اصولی انجام شده یا نه دیگر سخت نیست.

عدم تکراری بودن مطالب در سایت :

به هیچ وجه نباید مطالب شما در سایت یا صفحات دیگر با مطالب دیگر تکرار شود این کار شامل جریمه مستقیم خواهد شد،بیشتر در سایت های موزیک و خبری شاهد این موضوع بوده ایم .

اما دو راه حل برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری دارید:  یکی اینکه از ریدایرکت ۳۰۱ برای حذف صفحات تکراری استفاده کنید ویا از روش rel=canonical که بسیار کارامد می باشد استفاده کنید و این پیام را به ربات فضول گوگل بدهید که اگر مطلبی را دید دیگر آن مطلب را در جای دیگر سایت اعتبار دهی نکن و به طور واضح نادیده بگیر.

خیلی از مدیران سایت های موزیک و اخبار و دیگر سایت ها از جریمه شدن خود و کم شدن رتبه های خود متعجب میشوند چون نمیدانند الگوریتم های گوگل بسیار پیشرفته شده اند و عملکرد های ابتدایی خود را از دست داده اند .به راحتی متوجه میشوند ایا این مطلبی که بنده مینویسم در مورد چه موضوعی است پس تمام محتوا بررسی میشود.

بخش بعدی پیوند یکتا است که همان ادرس url  مطلب را میسازد سعی کنید از کلمات کلیدی در آن به صورت مختصر استفاده کنید نه به شکل افراطی مانند برخی از سایت ها که هم کلمه فارسی میگذارند و هم انگلیسی.

ادرس پست استاندارد یه این شکل می باشد :

www.domainname/namepost

زمانی که مطلب مینویسید عنوان خود را با وسواس انتخاب کنید کلمه کلیدی را در عنوان قرار دهید، حالا عنوان را با کمی تغییر با تگ h2 در هد مطلب قرار دهید عنوان مطالب باید تگ h1 باشد که همینجاست یک برنامه نویسیه حرفه ای را باید مد نظر داشته باشید.

در مطالب خود حتما از عکس و فیلم استفاده کنید و برای عکس های خود title و alt  تعیین کنید تا موتور جست و جو به راحتی محتوای شما را تشخیص دهد و رابطه آن با پست نوشته شده تشخیص دهد .

سعی کنید مطلب نوشته شده را به سایر مطالب سایت لینک کنید که این خود لینک سازی داخلی یا internal link building نام دارد که برای سئوی داخلی یا on page seo بسیار مفید میباشد این بدین معنی نیست به صورت اسپم وار این کار را انجام دهید.

محتوای شما باید حتما دارای حداقل ۵۰۰ کلمه باشد فراموش نکنید مقالات معتبر بالای ۱۵۰۰ کلمه هستند ، البته جان مولر کارشناس تحلیل گوگل تعداد کلمات را  معیار نمیداند و مهم رسیدن کاربران به پاسخ خود را مهم میداند پس مقالات غنی تولید کنید.

سعی کنید محتوای شما دارای غلط املایی نباشد.

مطالب خود را در سوشیال نتورک ها یا شبکه های اجتماعی منتشر کنید.